e-mail nieuwsbrieven

database verrijking

e-marketing software

soorten e-mail

Er zijn e-mails en er zijn e-mails. Naast de reguliere nieuwsbrieven maken we graag het onderscheid tussen verschillende types, handig om die oefening ook eens te maken wanneer je je marketingjaarplanning opmaakt:

nieuwsflits aka "de priorzending"

Een bijzonder korte e-mail, vooral beeldend met max. één onderwerp en een of twee paragrafen tekst. De perfecte mail voor een simpele commerciële boodschap met een superpromo of hot news.

wensmail aka "de postkaart"

Een e-mail waar de ontvanger centraal staat, want het gaat om gelukwensen voor zijn of haar verjaardag, voor kerst & eindejaar, Valentijn, enz. Altijd goed om eens te overwegen een incentive mee te geven! Specifiek voor verjaardagen kan onze software dat automatisch behandelen als er een geboortedatum in je adreslijst voorkomt.

participatiemail aka "de retourzending"

Een e-mail die per definitie interactie vereist zoals het inschrijven voor een event, een enquête, een wedstrijd, een vraag om de persoonsgegevens te controleren en zo nodig aan te passen. Met onze software koppelen we dat aan een online formulier waar alle gegevens al gepersonaliseerd worden vooringevuld. Vergeet zeker geen bedankje in te bouwen in de mail of op de landingspagina op je website.

procedure mail aka "de expresszending"

Een e-mail die 'geautomatiseerd' wordt verzonden na een actie van een contactpersoon. Ook hier biedt onze software eindeloos mogelijkheden om zowel een e-mail te personaliseren met verschillende inhouden en beelden als om het motief voor de mailing te programmeren. We denken dan aan een bepaalde tijd dat iemand al klant is (extra kortingsbon sturen na een jaar?), een bepaald aantal bestellingen heeft geplaatst, een bepaald aantal keer interesse heeft getoond in een product ...